Програма
постійно діючого науково-методичного семінару для групи забезпечення спеціальності і науково-педагогічних працівників
Тема: «Забезпечення якості освітньої програми» Мета постійно діючого науково-методичного семінару (ПДС): формування професійної компетентності НПП, які входять до групи забезпечення спеціальності і викладають навчальні дисципліни (компоненти освітньої програми). Очікувані результати: Знання та розуміння Застосування знань та розумінь Формування суджень Формат проведення: лекції-дискусії, вебінари, моделювання, майстер-класи. Термін реалізації програми: 2019-2021 роки Керівник семінару: Соколова І.В., доктор педагогічних наук, професор Заняття 1. Сучасні тренди розвитку вищої школи у контексті Європейської стратегії забезпечення якості вищої освіти Тематичні площини для обговорення: Сучасні тенденції розвитку вищої і медичної освіти. Гармонізація освітніх структур і рамок кваліфікацій (ЄРК, НРК). Європейська модель і європейські практики забезпечення якості. Процедури забезпечення якості (інституційна, програмна, кластерна, системна). Інструменти прозорості стандартів: EQF (Європейська структура кваліфікацій), LO (Learning outcomes) Результати навчання студентів) та ECTS (Європейська кредитно-трансферна система навчання). Європейські стандарти і рекомендації із забезпечення якості вищої освіти (ESG 2015). Проект Tuning для сфери охорони здоров’я. Формування стандартів вищої освіти. Дублінська модель компетентностей для практичного застосування у вищій школі. Заняття 2. Імплементація європейських стандартів забезпечення якості у практичну площину освітньої програми Тематичні площини для обговорення: Європейські стандарти і рекомендації щодо внутрішнього забезпечення якості у медичному університеті: політика закладу і процедури забезпечення якості; затвердження, моніторинг та періодичний перегляд навчальних програм і дипломів; оцінювання студентів; забезпечення якості викладацького складу ; навчальні ресурси та підтримка студентів; інформаційні системи; публічність інформації. Стратегія діяльності Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти: узгодженість із внутрішньою системою забезпечення якості в медичному університеті. Ліцензування освітньої діяльності (освітньої програми), акредитація освітньої програми: умови, можливі ризики, проблеми, очікувані результати. Суб”єкти забезпечення якості вищої освіти в медичному університеті та їх компетенції. Роль факультету та кафедри у дотриманні стандартів якості. Критерії акредитації і особливості їх імплементації у площину діяльності групи забезпечення спеціальності. Заняття 3. Формування змісту навчальних програм у вищій медичній освіті Тематичні площини для обговорення: Підходи до формування змісту освіти і змісту освітніх програм: аксіологічний, міждисциплінарний, компетентнісний, студентоцентрований. Принципи відбору та структурування змісту навчання: загальнонаукові, дидактичні, специфічні. Етапи формування змісту навчання за визначеними компетентностями і програмними результатами. Компетентності і програмні результати навчання: проектування у програмі. Таксономія Б.Блума і формулювання цілей навчання у робочій програмі з дисципліни. Навчально-методичне забезпечення організації освітнього процесу: освітня програма, навчальний, робочий плани підготовки здобувачів вищої освіти. Компоненти навчальної і робочої програм з дисциплін освітньої програми. Силабус навчальної дисципліни: призначення, методика підготовки. Заняття 4. Оцінювання якості освітньої програми Тематичні площини для обговорення: Призначення оцінювання якості освітньої програми\навчання\ досягнення результатів з дисциплін та практичної підготовки здобувачів вищої освіти. Дидактичні принципи оцінювання. Засоби діагностики: переваги, ризики. Шкали оцінювання. Критерії і процедури оцінювання. Критерії оцінювання якості освітньої програми: проблеми імплементації у практичній площині діяльності викладача. Методика підготовки звіту із самооцінювання освітньої програми. Заняття 5. Моніторинг якості освітньої програми Тематичні площини для обговорення: Моніторинг і моніторингові дослідження: смарт-цілі. Моніторинг вищої освіти і моніторинг освітньої діяльності. Вимоги, умови і принципи моніторингу. Превентивний моніторинг і періодичне оцінювання освітніх програм. Збір первинної інформації про якість наданих освітніх послуг. Планування, організація, проведення аудитів якості. Підготовка аналітичних матеріалів і здійснення аналізу результатів діяльності кафедри щодо забезпечення якості освітніх послуг. Критерії моніторингу і параметри якості освітньої програми. Заняття 6. Особливості реалізації студентоцентрованого підходу в освітній програмі Тематичні площини для обговорення: Індивідуальна траєкторія навчання та освітні програми. Принципи студентоцентрованого навчання та їх врахування в освітній діяльності. Залучення роботодавців до формування освітніх програм. Участь студентів у формуванні освітніх програм. Вибір студентами дисциплін: право на індивідуальний маршрут. Студентоцентроване навчання, викладання та оцінювання згідно ENQA. Орієнтири забезпечення якості оцінювання з позицій студентоцентрованого навчання згідно ENQA. Як побудувати систему формування освітніх програм, індивідуальних навчальних планів та діагностики результатів навчання за спеціальністю «Публічне управління та адміністрування у галузі охорони здоров’я». Заняття 7. Професійний розвиток викладача як умова забезпечення якості освітньої програми Тематичні площини для обговорення: Професійний розвиток викладача як умова формування культури якості у вищому закладі освіти. Нові функції викладача постіндустріального суспільства знань. Професійна компетентність викладача: структура, критерії та рівні сформованості. Професійний розвиток викладача як умова формування культури якості у медичному університеті. Безперервний професійний розвиток лікарів. Деонтологічний контекст професійного спілкування з колегами, студентами. Рефлексія як механізм професійного самовдосконалення та саморозвитку викладача вищої школи. Дослідницька компетентність викладача і особливості її формування \розвитку. Академічна доброчесність викладача і здобувачів вищої освіти. Політика, стандарти і процедури дотримання академічної доброчесності.
ВЕБІНАРИ
Вебінар 1. Результати компетентності
Вебінар 2. Проєктування результатів